Once upon a time

New York 2001. Was het een teveel aan vrouwelijk geklaag over die niet te vinden sexy, draagbare schoenen in menselijke maten? Waren ze zo stilletjes aan kleurenblind geworden door al het zwart en bruin die de schoenmarkt overheerste? Of hadden ze aangevoeld hoe dringend de nood was om eindelijk los te breken uit saaie, kleurloze standaarden? Wat hen ook dreef, het dreef hen de juiste richting uit...

Het Miz Mooz verhaal begint in 2001, als een klein, underground label dat enkel selectief aan een aantal boetieks in New York & San Francisco verdeelt. De jaren die daarop volgen wordt Miz Mooz een overdonderend succes: zowel vanuit het binnen- als buitenland blijven nieuwe verdelers zich aanmelden. Allen zijn ze op zoek naar die Miz Mooz stijl om hun mee op te fleuren...

Flash forward...

...naar 2009. Een Belgische schoenenfanaat slentert nietsvermoedend over Broadway wanneer zijn oog plots valt op de kleurrijke, speelse en hippe Miz Mooz schoenen. Hij beseft onmiddellijk dat het merk hetzelfde succes kan optekenen in Europa als het de voorbije jaren in de VS en Canada had gedaan. Hij beseft vooral dat ook de Europese schoenenmarkt nood had aan meer kleur, controversie en attitude, en beslist de collecties te importeren. Vandaag is Miz Mooz Europe een uitgebreid netwerk van verdelers in België, Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Ijsland en Zwitserland.

 

Ga naar de webshop

Onze nieuwsbrief